companero che guevara

یک وبلاگ از آبادان

companero che guevara

یک وبلاگ از آبادان

فرمانده...

درتمام تاریخ انسانهایی بوده اند که برای آزادی بشریت از ظلم و ستم و برای آزادی و عدالت انسانها دست به قیام زده اند . اما چیزی که چگوآرا را از سایر مبارزین و انقلابیون متمایز کرده اینست که او مرزهای بین المللی را درنوردید . او آرژانتینی الاصل بود اما برای مکزیک جنگید ، برای کوبا و مردم بولیوی نیز جنگید . او انسانی بود که مرزهای  ملی کشورش را شکست و برای آزادی و رهایی انسانها از سلطه ی امپریالیسم در تمام جهان کوشش کرد.                                           

چگوآرا یک نماد است . نمادی از تمام انسانهایی که علیه امپریالیسم جنگیدند . تمام کسانی که هدفشان رهایی بشریت از ظلم بود.از همین روست که او را باید جزو سرمایه های جهانی بشریت بدانیم .              

فرمانده چگوآرا ، آن زمان که تو در کوبا می جنگیدی ، ذره های وجود من در این عالم گسترده بود . من هرگز تو را ندیدم ، اما این را باور نکردم . چرا که همواره برای آنان که مسافر یک مسیرند ، نشانه هایی وجود دارد تا یکدیگر را دریابند . هر زمان که در خاک نگریستم . هر زمان که در خون نگریستم ، هر آینه که خوشه های گندم را لمس کردم ، تو را می دیدم . فرمانده چگوآرا ، من تو را زیر آسمان هاوانا می بینم ، هر زمان که به آسمان نگاه میکنم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد